Asertywność w praktyce
Oferowany przez nas rodzaj szkoleń z efektywności osobistej, składa się z kursu na temat asertywności w praktyce. Jest to bardzo ważna umiejętność, która pozwala nam stawiać zdrowe granice, wpływa na nasze samopoczucie oraz wzmacnia pewność siebie. Asertywność, to nie tylko zdolność mówienia „nie”, ale również wyrażania swojego zdania w kulturalny i elokwentny sposób. Jeśli więc jesteśmy osobami, które często mają ciekawe zdanie na dany temat, ale czują się niepewnie wyrażając je, dobrym pomysłem będzie skorzystanie z kursu. Zwiększenie swojej umiejętności asertywności w praktyce, przyda się podczas poszukiwania pracy. Dzięki temu, wypadniemy lepiej na rozmowie kwalifikacyjnej oraz nauczymy się panować nad stresem. Dodatkowo, pomoże budować relacje z innymi ludźmi, polegające na zaufaniu i szacunku. Osoba, która potrafi wyrazić swoje zdanie, jest automatycznie postrzegana jako pewna siebie oraz konkretna. Dla pracodawcy, ważne jest aby pracownik wiedział czego chce i potrafił jasno przedstawić swoje oczekiwania.
Sprawdź także szkolenia interpersonalne.
Asertywność w praktyce – z czego składa się szkolenie?
Podczas organizowanego przez nas szkolenia z asertywności w praktyce, zahaczymy o wiele aspektów psychologicznych. Uczestnicy będą mieli okazje zapoznać się z wieloma technikami zachowań asertywnych, dowiedzą się jak odmawiać w profesjonalny i kulturalny sposób oraz nauczą się reagować na krytykę. Szkolenie składa się z 7 lekcji, zakończonych powtórką oraz testem wiedzy. Uczy jak w poprawny sposób egzekwować polecenia oraz prośby, jak przyjmować pochwały i krytykę, bez przysłowiowego „zapadania się po ziemie” oraz jak reagować w sytuacjach konfliktowych. Asertywność w praktyce, to niezwykle przydatny kurs, który pomoże nam podbudować swoją osobowość i zdobyć potrzebną na rynku pracy pewność siebie. Uczestnicy zapoznają się również z działaniem komunikatów „Ty” oraz „Ja”, dzięki którym będą w stanie uniknąć wielu konfliktów związanych z wyrażaniem swojego zdania na określone tematy.
Tematyka zajęć:
- Czym jest asertywność
- Definicja asertywności
- Zachowania asertywne a agresja, uleganie i manipulacja
- Lista praw asertywnych
- Jak być stanowczym zachowując prawidłowe relację z Klientami
- Jak dbać o swoje prawa i potrzeby nie zapominając o prawach i potrzebach innych
- Hamulce asertywności
- Mapa asertywności – moje mocne i słabe strony
- Obrona przed presją i manipulacją
- Stawianie granic – czterostopniowa procedura stawiania granic
- „W co grają ludzie?” – najczęściej spotykane destruktywne gry psychologiczne
- Asertywne reagowanie na krytykę
- Błędy w reagowaniu na krytykę
- Przydatne techniki: potwierdzenie, zamglenie, sondowanie
- Asertywne wyrażanie krytyki
- Zmiana oceny na opinię
- Konsekwencję używania komunikatu „TY” i korzyści ze stosowania komunikatu „JA”.
NA SZKOLENIU NAUCZYSZ SIĘ:
- Sposobów egzekwowania poleceń i próśb
- Sposobów wyznaczania własnych granic
- Zasad dotyczących budowania pewności siebie w relacjach z innymi
- Mówienia o swoich zaletach,
- Konstruktywnego wyrażania emocji w pracy (w stosunku do przełożonych i podwładnych),
- Przyjmowania krytyki i radzenia sobie z nią,
- Asertywnej odmowy,
- Przyjmowania pochwał,
- Reagowania w sytuacjach trudnych i konfliktowych.
CERTYFIKAT NIE BĘDZIE ZAWIERAŁ INFORMACJI, ŻE SZKOLENIE ZOSTAŁO ZREALIZOWANE W TRYBIE ONLINE